onsdag 24 augusti 2011

Donovan's Steak & Chophouse (Phoenix)

Donovan's Steak & Chophouse i Phoenix har bland annat blivit framröstad som "Best Phoenix Steakhouse" och "Best upscale steakhouse". Kändes därför som ett måste att prova detta kulinariska etablissemang när man semestrade bara ett par mil därifrån och är en riktig meatlover. 
Restaurangen var fin och påkostad med mängder av mörk mahogney och läderfåtöljer och gav en nästan känslan av en high end herrklubb.  Bestämde mig för en oxfilé inbäddad i peppar på strax under 300 gram tillsammans med en pepparsås och husets pommes.  Hade ganska höga förväntningar på köttet efter allt positivt jag läst om restaurangen men dessvärre så blev det lite av ett antiklimax när maten väl kom in.........



Köttet var något för mycket stekt och inte alls så mört och saftigt som jag ville ha det. Tyvärr kan jag inte bara skylla på att de överstekt den när det gällde smaken. Trots både pepparn på oxfilén och den goda pepparsåsen så kändes det inte som köttet "lyfte" vilket var synd. De hemmagjorda pommes fritesen var däremot stora , krispiga och alldeles förträffliga att gröta runt i såsen med.
För huvudrätten och en halv flaska kalifornisk zinfandel hamnade notan med dricks på 90 $ (ca 560 kr) vilket var ordentligt i överkant för matupplevelsen och med tanke på att jag varken åt nån för eller efterrätt. Skulle jag vara i trakterna igen så skulle jag nog prova nåt annat steakhouse än Donovan's.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar